НАЧАЛО

Категория:

< ПРЕДИШЕН ЗАПИС | ПОСЛЕДОВАТЕЛИ НА УЧИТЕЛЯ | СЛЕДВАЩ ЗАПИС >

15. Петнадесети Аркан: ФАТАЛНОСТ, ТИФОН или още КОЗЕЛЪТ МЕНДЕС

  Историческият път на Бялото Братство през вековете - том 7 - Влад Пашов (1902- 1974)
Алтернативен линк

15. Петнадесети Аркан: ФАТАЛНОСТ, ТИФОН или още КОЗЕЛЪТ МЕНДЕС


Този Аркан има числото 60 и буквата X.

Картината представя един дух с глава на козел, който се издига от една бездна, изпълнена с пламъци, размахвайки факли. Това е образът на предопределението, което изригва като вулкан през мрака на животинските страсти.

Според една друга версия картината представя едно полу-човешко, полуживотинеко същество, което седи на трон, представящ един черен куб. То има рога, между които се намира една пентаграма с върха надолу. То има крила на прилеп, а краката му имат нокти на хищна птица. Пред това същество са коленичили две фигури, вързани за черния куб. Това са неговите ученици.

Тази картина по съдържание е противоположна на осма картина, която се нарича Истината и Справедливостта. Затова можем да наречем петнадесета картина противоположност на истината и справедливостта, т.е. лъжа и несправедливост. Тази картина е пета от Пътя на Хорус. Тя означава, че онези, които искат да достигнат до най-големите висини, трябва да минат през най-големите дълбочини. След направения от ученика избор в шести Аркан, той става самотник и пътува през Пустинята на живота в девети Аркан, попада в много тежко положение, посочено от дванадесети Аркан и трябва да се бори с лъжата и несправедливостта, представени в петнадесети Аркан или със свъхестествените сили на Злото, с неверни учения, с лъжа и с различни пречки.

Следователно Пътят на Хорус, т.е. Пътят на Духа е по-труден от другите два Пътя - на Изида и на Озирис, по-ужасяващ, но той единствен води направо към двадесет и първи Аркан, символизиращ най-чистата Светлина. Само като преодолее лъжата и несправедливостта, човек може да стигне до върховете на Истината. Тук е показана ролята на Злото в плановете на Бога, на Битието и неговата роля в развитието на човека.

Когато ученикът в своето окултно развитие достигне до тази степен, означена на този Аркан, той, под ръководството на своя ръководител, се среща с първия Пазач на Прага към висшите светове. Тук той научава от своя ръководител, че този Пазач е творение на самия него, това е неговият минал живот, който се оформил като отделно същество, което невидимо следва човека навсякъде. Но когато ученикът достигне до степента на развитие, отбелязана в петнадесети Аркан, той става видим за него. Когато ученикът се среща с Пазача на Прага, той изпитва инстинктивно един страх, защото той се среща с едно получовешко, полуживотинско същество, с едно чудовище. Тук, при тази среща, се води един вътрешен разговор между ученика и Пазача. В този мълчалив разговор Пазачът казва на ученика: Ти си ме създал, ти трябва да ме издигнеш, да ме преобразиш, иначе аз ще те смъкна до дъното на ада. Оттук нататък в това се състои окултната работа на ученика със знанието, което е придобил при Посвещението, да преобрази това свое създание на миналото и да го превърне в светло същество с неземна красота. Най-после ученикът ще се съедини с него, ще се издигне нагоре в светлите етерни висини, където ще се срещне с възвишените духовни същества. В тези етерни висини ученикът ще се срещне с архангелите, които определят съдбините на народите и ги ръководят. Те са духове на народите.

В Божествения свят този Аркан символизира предопределението.

В умствения свят - Тайната, Непознатото.

Във физическия свят - непредвиденото, фаталността, сладострастието.

В хороскопа този Аркан показва, че непредвиденото, различните заблуди и неизбежността ще разрушат бъдещите планове на човечеството, ако неговата воля не възпре страстите му. Човек вярва в своята сила, но той не знае, че е само една тръстика. И вековните дъбове не са запазени от бурите и гръмотевиците, та камо ли тръстиката, която се разлюлява от най-слабия ветрец. Човек не трябва да се лъже, че може да предотврати непредвидените катастрофи, които дебнат всеки човек, а още повече онзи, който е господар на своите страсти и влечения.


  Историческият път на Бялото Братство през вековете - том 7 - Влад Пашов (1902- 1974)
, , г., (Четвъртък) (неизвестен час)

ИНФОРМАЦИЯ ЗА БЕСЕДА


НАГОРЕ